Σελίδες

Σάββατο 27 Ιουλίου 2013

Ένα τραίνο, ένας οδηγός κι ένα κοινωνικό δίκτυο...

"O Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Αμο, ο οδηγός του τρένου που οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 80 άτομα στην Ισπανία, καυχιόταν στον προσωπικό λογαριασμό του στο Facebook για την υπερβολική ταχύτητα που ανέπτυσσε καθώς οδηγούσε.

Στην συγκεκριμένη ανάρτησή του έκανε λόγο για τις υψηλές ταχύτητες τις οποίες ανέπτυξε οδηγώντας ένα τρένο τον Μάρτιο του 2012, γεγονός το οποίο μπορούσε να τον επιβαρύνει με πρόστιμο. Η εν λόγω ανάρτηση συνοδευόταν και από μία φωτογραφία του ταχυμέτρου που αποδείκνυε του λόγου το αληθές.
"
 (Από Το Βήμα)


Τί σου κάνουν λοιπόν τα περίφημα 5 λεπτά δημοσιότητας ακόμα και αν είναι τόσο περιορισμένης όσο οι πόσοι? 5, 10, 100, 1000 φίλοι στα κοινωνικά δίκτυα? 

Τί είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε γι αυτά? 

Ένας παλαιός κι έμπειρος οδηγός τραίνου δημοσιεύει στον προσωπικό του λογαριασμό τα κατορθώματα του στην υπέρβαση του ορίου ταχύτητας με το τραίνο που οδηγεί, το τραίνο που μεταφέρει επιβάτες οι οποίοι προφανώς δεν έχουν ιδέα για τον κίνδυνο στον οποίο έμπαιναν κάθε φορά... 

Προφανώς είχε μέσα του το μικρόβιο της ταχύτητας, προφανώς ήταν ριψοκίνδυνος και πριν την έλευση των κοινωνικών διαδικτυακών δικτύων, είναι ήδη 52 χρονών όπως λένε οι πληροφορίες και με 30 χρόνια υπηρεσίας...

Άραγε η δυνατότητα δημοσιοποίησης και ίσως και κάποιων κολακευτικών σχολίων να του τόνωσε το αίσθημα αυτό? 
Φυσικά και δεν θα λιθοβολήσουμε το μέσο για τις δυνατότητες που δίνει, τί γίνεται όμως με εκείνους τους ανθρώπους που αποδεικνύεται ότι είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στις δυνατότητες που προσφέρει?
 

Και κάτι άλλο, που το σκέφτηκα μόλις τώρα. 

Σε διάφορες χώρες κατηγορείται η τακτική εταιρειών να παρακολουθούν τα προφίλ υπαλλήλων τους ή ακόμα και υποψηφίων υπαλλήλων για να εντοπίσουν ο,τιδήποτε θα ήταν αντίθετο με την εταιρική τους κουλτούρα ή έστω τα κοινώς αποδεκτά και να δράσουν ανάλογα, ιδίως προληπτικά όταν πρόκειται να επιλέξουν νέο προσωπικό. 

Ξέρω ότι εάν σας έλεγα ότι θα έπρεπε ίσως η εταιρεία σιδηροδρόμων να παρακολουθεί τα προφίλ των εργαζομένων της θα επαναστατούσατε. 

Λογικό, κανονικά θα έπρεπε να έχει συστήματα που να παρακολουθούν την ταχύτητα που αναπτύσσουν τα τραίνα της, αλλά τέλος πάντων. 

Με δεδομένα όμως τα 80 μεχρι στιγμής θύματα και τις ίσως εξίσου διαλυμένες ζωές των τραυματιών θα το ξανασκεφτόσαστε?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου